fredag den 24. februar 2012

"Hun er den der forstår mig bedst - mit spe..."


Jeg kigger ud af vinduet, jeg ser lyset ved naboen slukker. Jeg kan skimte regnen gennem duggen i haven, jeg ser en pige kigge ind mod mig. Hun blinker på samme tidspunkt som mig, jeg drejer hovedet en smule, det samme gør hun. Vi smiler genert til hinanden. Da jeg åbner munden og forsøger at spørge hende, gør hun det samme og vi lukker begge munden i. Hun har det samme flade, lyse, nyvasket hår. ...Vi ser ligeså nysgerrig ud, vipper med øjenbrynene. Hun forsviner da naboens lys tænder, og hun kommer tilbage da det slukker igen. Samme tanker, samme fortid og fremtid, hun har samme måde at takle problemer på. Hun er den der forstår mig bedst. Mit spejlbillede. Jeg smiler til hende, og hun glider langsomt væk da gardinet bliver trukket for.

Selv skrevet - hvad synes I?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar